Monday, April 20, 2009

තරගය , අනාගතය හා මම

මම දැනට ශ්‍රි ලංකාව තුල අවුරුදු විස්සක පමණ ජිවත් වී ඇත.ඉන් අවසාන අවුරුදු අටේදි සමාජය ගැන වටපිටාව ගැන විවිධ මිනිසුන් ගැන යම් යම් කරුණු ඉගෙන ගැනිමට පුළුවන් විය.සමස්තයක් විදිහට දැන් කියන්න යන්නේ මම රටේ පවතිනවාය කියන විවිධ වු තරග හා ඒවා නිසා රටේ අනාගතය කෙසේ වේදැය මම සිතන ආකාරය වේ.

පළමුවෙන්ම මම ලංකාව ගැන හැමොම දන්නා , නවීන කාලයේ නගර කතාවක් මම කියන්නම්.

ඔයගොල්ලො හැමොම දන්නවානේ අපාය කියන්නේ මොකද්ද කියල.ඉතින් අපායට ගියපු කෙනෙක් ඕනි වෙලාවක උත්සහා කරන්නේ එතනින් ගැලවෙන්න.මේ අපායේ එක එක වලවල් වල විවිධ රට වල මිනිසුන් දාලා හිටියා.ලංකාවටත් එහෙම වලක් තිබුණා.මිනිස්සු පැනලා යන නිසා හැම වලකම වගේ රැකවල් දමා තිබුණ අතර ලංකාවට අදාල වලේ පමණක රැකවල් නොදා තිබිණි.මෙය දුටු අයෙක් අසල කෙනෙකුගෙන් අහුවා ඇයි මෙහෙම කරලා තියෙන්නේ කියලා.ඔහුගේ පිළිතුර නම් "අහා! ලංකාවේ මිනිස්සු තව මිනිහෙක් ඉහල යන කොට තමනුත් ඒ වගේ ඉහල යන්න ඕනි කියන එක ගණන් ගන්නේ නැතුව අඩුම ගණ‍නේ ඒ ගැන සතුටුවත් නොවි කොහොම හරි ඒ කෙනාව තමන්ගේ තත්වයට(පල්ලෙහාට) ගන්නවා.මොනවා නැතත් ඒක නම් උන් හරියට කරනවා.ඒ නිසා අපි ඒ වල ගැන කලබල වෙන්නේ නැහැ."




ලංකාවේ බොහෝ මිනිස්සු ලොක්කෙක් වෙන්න මාර ආසයි.සරලව කියනවානම් තමන්ගේ යටතේ තව එකෙක්ව හරි යටත් කරගෙන ඉන්න කැමතියි.ඒ වගෙම ඒ ලොක්කව තව ලොක්කෙක් යටත් වුනාම ඒ කෙනාගේ හොදම සොක්කා වෙන්න කැමතිය.මම නම් හිතන්නේ ලොක්කෙක්ට වඩා නායකයෙක් හොද බවයි.නායකත්වය යනු අවස්ථාව අනුව වෙනස් වන එකක් නිසා ,ඒ ඒ අවස්ථාවන්ට අනුව විවිධ පුද්ගලයන් යම් කණ්ඩායමක් ඉදිරියට හැසිරිය හැකිය.

ලංකාවේ මිනිස්සු හැමවිටම විරයෙක් වෙන්න අවස්ථාවක් ලැබුණ විට කිසිදු පැකලීමකින් තොරව ඒ අවස්ථාව ගැනිමට උත්සහා කරයි.උදාහරණයක් ලෙස කෙල්ලෙක්ට යමෙක් සුළු ව්හිළු කල විට එය දකින විරයෙක් වීමට ආස අයෙක් පළමුවෙන්ම කරන්නේ පහර දීමට උත්සාකිරිමයි.අඩුම ගණනේ ඒ කෙල්ලගෙන් එය කරදරයක්දැයි නොඅසයි.මම නම් හිතන්නේ වීරයෙක් වීමට වඩා ධීරයෙක් වීම සුදුසු වේ.ධීරයෙක් කරන්නේ අවස්ථාව අනුව ඊලඟ පියවර ගැනීමයි.

ලංකාවේ මිනිස්සු ප්‍රශ්නයක් ඇති වු කල ප්‍රථමයෙන් කරන්නේ ඒ ගැන වාද විවාධ කිරිම හා ඒ ප්‍රශ්නය කාට හෝ පැටවීමට උත්සහා කිරිමයි.නැතහොක් ලබා ගත නොහැකි කෙටි කාලීන විසදුම් ඉදිරි පත් තරමින් කල් මැරිමයි.හොදම උදාහරණය ලෙස දැන් පවතින දේශපාලනය ගත හැක.බොහො විට අප කරන්නේ ඇති වන/වු දේශපාලකයන්ට බැන බැන අපගේ එදිනෙදා කලය කා දැමීම පමණි.යම් පුද්ගලයකු කරන වැරදි අපි විසින් සමාජයට හෙලි කල යුතු මුත් ,අවසානයක් නොමැති වාද පවත්වාගෙන යාම ‍කිසිදු තෙරුමක් නොමැත.ඇත්තටම මේ ගැන යමක් කල යුතු නම් කල යුත්තේ දීර්ඝ කාලීන යමක් කිරිමය.

කිසිම දෙයක් සමකාමීව විසදා ගැනිමට අකමැතිවීම.එනම් තමාට බැනු පමණින් අපහස කල පමණින් ඊට සමාන හෝ වැඩි ප්‍රතිචාරයක් දැක්වීමට උත්සහා කිරිමයි.අනෙකා ප්‍රතිචාර දැක්වුයේ කුමන මානසික මට්ටමක සිටද,ඒ අවස්ථාවේ ඔහු වටා ඇති බලවේගයන් මොනවාද යන්න කිසි විටක නොසිතීමයි.

තමා දක්ෂයයි නොකියා , අනෙකෙක්ට සාපෙක්ෂව තමා ඉතා දක්ෂයැයි කිමට උත්සාකිරිම.එයින් එක් අවස්ථවක් ලෙස අවස්ථාවක් ලැබුණු විට ආසාවෙන් කරන දෙයක් වන අනේකාව පැගීව හෙවත් පාච්චල් කිරිම ගත හැක. දක්ෂතාවය අවස්ථාව මත රදා පවතින අතර එය අනෙකෙක්ට සාපෙක්ෂව දැක්විය නොහැකියි.

ඉතින් ඉහත කිවු සියල්ලන්ගෙම අවසාන අවස්ථාව වන්නේ එකෙක්ට තවකෙක් තරහකාරයෙක් වීම පමණයි.හෙවත් තරඟයක් ලෙස නොගිනිය හැකි තරඟයන් කිරිමෙන් තමා ලොක්කෙක් ,වීරයෙක් , දක්ෂයෙක් යයි පවසා අඩු මිතුරු කැලක් හා වැඩි හතුරන් පිරිසක් ඇති කර ගැනිමයි.එයින් අවසානයේ වන්නේ තනි තනියේන් ඉදිරියට යැමට උත්සාකරන අතර කණ්ඩායම් හැඟිමක් නොමැති නිසා තමාගේ තරඟ කරු පරද්දනවාට ඔහුව තරඟයෙන් ඉවත් කිරිමට උත්සාහ කරයි.තරඟයක් යනු වඩා වැඩැති යමක් හදුන්වා දිමක් හෝ තියෙන යමක් දියුණු කිරිමට ගන්නා උත්සාහයකි.යමෙක්ව ඉවත් කර දිණුමක් ලබා ගැනිම තේරුමක් නොවන අතර ‍යමෙක් අනෙකා තමාව තරඟයෙන් ඉවත් කිරිමට උත්සාහ කරන බව දැන ගත් විට කල යුත්තේ ඔහුව ඉවත් ‍කිරිමට උත්සහා නොකට එල්ලවන තර්ජනයන්ට නිවරදිව මුහුණ දි පරාජය කිරිමයි.

මෙයින් සිදු වන්නේ තරහාකරයින් පිරුනු,අක්‍රමවත් හා අසමගියෙන් පිරිණු සමාජයක් අනාගතයෙදි පහසුවෙන් බිහි වීමයි.

ඉතින් ඉදිරියටත් ඔබ මෙලෙස විකාර රූපි තරඟයන් වල යෙදෙනවාද නැත්නම් ඉන් ඉවත් වී කාලය ,ශ්‍රමය හා මිතුරන් ඉතිරි කරගන්නවාද යන්න ඔබගේම පමණක් වු තීරණයක් වේ.

අවසානයේ මම ටිකක් පැරණි බොහො අය නොදන්නා කථාවක් කියන්නම්.

කැලැවක අලියෙක් , වදුරෙක් ,හාවෙක් හා නරියෙක් විය.ඔවුන් සිටි ප්‍රදේශයේ කෑම හිග වු අතර නව කෑම සොයා යෑමටනම් ගංගාවකින් එතෙර විය යුතුයි.එතෙර වීමට පාලමක් නොතිබු නිසා අලියා ,වදුරා,නරියා හා හාවා පාලමක් සැදිමට උත්සාහා කලේය.අතර මගදි වු යම් සිදු වීමක් නිසා නරියා තරහා වී වැඩය අත් හලේය.ඔහුගේ සහාභාගිත්වය නැතිව මෙය කල නොහැකි බව තේරුම් ගත් අලියා නරියා හමු වීමට ගියේය.පසුව ඔහු වැල් කිහිපයක් කඩා එක වැලක් නරියා අතට දී කැඩිමට යැයි පැවසීය.පහසුවෙන් නරියා එම වැල කඩා දැම්මේය.අනතුරුව වැල් කිහිපයක් එකට බැද අඹරවා එය කැඩිමට යැයි පැවසිය.නරියා කෙතරම් උත්සාහ කලත් කැඩිමට නොහැකි විය.අනතුරව සමගියෙන් කණ්ඩායමක් විදිහට වැඩ කල ඔහුවු පාලම සාදා නිම කරේය.


2 comments:

Narada said...

කතා දෙකක් නෑ සහතික ඇත්ත! නියමයි! හැබැයි අර වල ගැන කතාව පොඩ්ඩක් එහා මෙහා කරලා තියන්න තිබ්බා.

VBmaster said...

ස්තූතියි බිංකු සහෝදරයා.

Post a Comment

මට බයයි නේද?, නැහැ! . වෙන්න බෑ.ම් හරි බය නැත්නම් "බැලිමී" යයි වත් සටහන් කර යන්න.හික්